anjagoesafrica.reismee.nl

Dag 7, afsluiting project Agape drop in center

Vandaag alweer de laatste dag bij de jongens opvang. Het heeft vannacht geregend (lekkere verkoeling) en het regent nog steeds een beetje als we weggaan. Zo is het de laatste paar dagen eigenlijk wel. Meestal is het na een paar uurtjes weer behoorlijk warm en zonnig.

Vandaag is het vrijdag en dan is de leiding, Innocent vrij. Philip neemt het over. Op de 1 of andere manier is er geen klas maar doen we lekker veel spelletjes. Natuurlijk weer domino en mikado. Dat blijven ze leuk vinden. Sommige jongens zijn super eerlijk, anderen proberen toch wat vals te spelen. Het is zo grappig om de interactie tussen de jongens te zien. Er heerst natuurlijk ook wel een bepaalde rangorde maar aan de andere kant delen ze ook gewoon eten. Zo mooi om te zien.

Bij het ontbijt werd vanmorgen gezongen en hebben een paar jongens hun verhaal vertelt of wat ze voelen en vinden. Het werd vertaald door Philippe. Het raakte me echt, zo schrijnend. Ze danken God dat hij hun nog niet opgehaald heeft. 1 van de jongens zei zo mooi, ja een leven kan je niet bij de supermarkt kopen.

Zoals ik al zei, veel spelletjes gedaan, gelachen. Toen het droog was gingen de jongens hun kleren wassen en daarna gingen we een partij voetballen. Altijd leuk. Ik doe nog steeds voorzichtig met mn linker voet (nog steeds last). Na het voetballen worden wat groepsfoto's gemaakt en gaan we naar binnen voor de lunch. Maar eerst moet er gespeechd worden. Dus Andrew (ook een medewerker) vraagt ons wat te zeggen. Daarna mogen de jongens iets zeggen. Er zijn best wel veel die durven op te staan en ons bedanken. Ze waren een beetje verbaasd dat wij nu al stoppen met dit project. Waarom, wanneer komen we weer terug? En dan wat langer. Ja graag, maar dan moeten we eerst even sparen. Ik was best geroerd door de woorden van de jongens en moest echt even een paar keer flink slikken. Ik ben gehecht geraakt aan deze knapen. Wat zal er van ze terecht komen, zullen ze het redden.

Na de lunch hebben we natuurlijk nog even gevoetbald. Totdat de boel moest worden afgesloten. Ik kreeg nog een zelfgemaakt naambandje van 1 van de jongens. Zo lief. Scott gaf zijn pet aan 1 van de jongens waar hij het heel goed mee kon vinden. Ik zal nog vaak aan hun denken en ik denk dat Scott er ook zo over denkt.

Morgen gaan we 3 dagen op Safari en zal ik minstens 2 dagen geen bereik hebben. Dus de verhalen en foto's houden jullie tegoed. Het zullen best veel foto's zijn die ik hier niet allemaal zal downloaden want de wifi is niet echt snel hier. Maar ik zal er zeker een paar mooie opzetten.

Dus jullie hebben een paar dagen rust, haha ook wel eens fijn. Bedankt voor het volgen, ik vind het erg leuk om jullie reacties te lezen.

To be continued x

Reacties

Reacties

Elvira

Aaaah heel erg jammer! Had ook graag meer van en over jullie en de jongens willen lezen. Maar toch een fijn idee dat je iets voor en met de jongens hebt kunnen betekenen. Complimenten dat ze vragen waarom zo kort en wanneer komen jullie weer! Goeie indrukken gemaakt hihi.

Tot over een paar dagen!

Tineke

Veel plezier de komende dagen!!!

Daktari Bart

Safari njema, rudi katika afya nzuri. Tutaonana baadaye!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!