anjagoesafrica.reismee.nl

Dag 14, laatste dag project 2

Vandaag alweer de laatste dag van ons 2de en laatste project. Vannacht niet echt goed geslapen. Laat ingeslapen, in de nacht opgestaan vanwege de regen en onweer (raam was open gewaaid) en daarna ook erg vroeg wakker. Maarja wat kin t skele. Vandaag gaan we helpen bij het repareren van de rolstoelen. Eerst heeft Wies een lijstje gemaakt van degene die een probleem hebben met hun rolstoelen. Aan ons de schone taak om de kids (en rolstoel) uit de klas te halen en maar de container te rijden. Er staat namelijk aan het einde van het terrein een grote container waar allemaal hulpmiddelen in zitten. Krukken, rolstoelen, onderdelen, veel rotzooi en konijnekeutels. Ze hebben namelijk sinds kort ook konijnen (geen wilde, gewoon zelf gekocht). Met deze konijnen willen ze proberen om geld te verdienen door de jonkies te verkopen. Afijn, het is een grote vieze rotzooi in de container. Scott wordt gevraagd om alle zooi te verplaatsen naar een voormalig kippenhok (maar moet die eerst half leegruimen) en ik ga met de rolstoel aan de gang. Al snel wordt duidelijk dat het juiste materiaal niet aanwezig is. Zelfs niet om schroeven vast te draaien. Balen. Ik geloof dat ik best wel handig ben maar als het gereedschap er niet is dan houdt het gauw op. Een beetje hetzelfde gevoel als bij de wonden (hope of hearts project). De juiste voetsteun was niet te vinden dus werd ik naar een andere kant gestuurd omdat daar ook nog rolstoelen stonden. In een smal steegje stonden misschien wel 40 rolstoelen, oud, verroesten op/in elkaar gestapeld. Ik heb nog geprobeerd om ertussen te kruipen maar er was geen beginnen aan. Toen maar met een tangetje wat schroeven vastgedraaid, geolied en een band geplakt en terug gezet (binnenband was veel te groot maar hoorde wel bij de rolstoel zei men). Dus niet erg productief geweest. Uiteindelijk toch nog creatief geweest en een kussen gemaakt voor een jochie met een enorm waterhoofd. Zijn hoofd was zo zwaar dat hij hem niet heel lang kon ophouden zodat hij vaak voorover zat met zijn hoofd op de rand van de houten schoolbank. Dat vond ik niet echt fijn om te zien. Hij was erg blij met mijn oplossing. Hij krijgt trouwens ook fysio om zijn spieren te versterken dus daar word wel aan gewerkt.

Na de lunch (laatste posho en bonen voor scott) nog even gevoetbald. Daarna door naar de aerobic klas. Dit is een vrij nieuw project maar echt fantastisch. De lerares is geweldig, enthousiast, betrokken en gaat de interactie met de kids aan. De 10 kinderen die er zijn vinden het allemaal prachtig. Echt mooi om te zien.

Daarna weer richting icu guesthouse. Onze projecten zitten erop. Het laatste project is voor onszelf. Morgen 2 dagen naar Jinja, dan een vrije dag, dan mountainbiken en dan 3 dagen naar Banda Island (chillen met een coctailtje, maar wijn mag ook hoor haha). Dus laatste weekje voor de boeg, nog ff genieten en dan weer richting huis. Ook wel weer goed.

geertje

Het is elke keer weer leuk je belevenissen te lezen en de laatste week gaat al weer in en dat word een leuke week als je het programma leest nog maar even genieten