anjagoesafrica.reismee.nl

Dag 13, gehandicapten school

Vandaag weer een erg leuke dag gehad. Vanmorgen eerst met de 1e klas mee gedraaid. De allerkleinsten (ook een paar ouderen) vanaf 6 jaar denk ik. Nog nooit eerder op school gezeten dus spelenderwijs leren. Liedjes zingen (head should er knee and toe) en kleuren. Dat kleuren was best nog wel een uitdaging want sommigen kunnen geen potlood vasthouden. Ik zat eerst naast een heel klein jochie. Eerst nog wel verlegen maar even later ging het beter. Hij wees van alles aan op een poster en ik moest het dan zeggen. Pakte me bij de hand als ik iets anders deed en begon weer te wijzen. Zo schattig. Bij het kleuren ging ik wat rondlopen en helpen en zo kwam ik bij een knaapje in een rolstoel. Spastisch leek me. Ik hielp hem bij het kleuren. Hij maakte klik geluidjes met zijn tong en toen ik dat nadeed begon hij te lachen. Contact! Als ik wat dicht bij zijn hoofd kwam greep hij met zijn handje mijn haar vast om me aan te trekken en te knuffelen. Zo lief. Na de pauze naar de hoogste klas geweest. Grotere kinderen, een paar best pientere. Een leuk gesprekje gehad over Nederland, het klimaat, het geld etc. Een deel van de leerlingen was al lang klaar en moest wachten op de andere leerlingen. Toen de lerares kwam ging ze huiswerk bespreken. Dat was niet echt interessant dus zijn we naar een andere klas gegaan.

Na de lunch, posho met groene gekookte bananen (soort aardappel) gingen we naar het zwembad! Na een lange voorbereiding (van wies en een andere vrijwilliger) zaten de uitgekozen kids in de bus. Leek wel schoolreisje met al die opwinding. Ik moet zeggen het zwemmen (met zwembanden etc) was fantastisch. Wat een lol hadden die kids, en wij natuurlijk ook. Ik heb genoten van hun gezichten! Na het zwemmen (net als bij ons thuis maar dan geen patat of ijs) een banaan en wat drinken. Echt een geslaagd uitje. Top geregeld.

Morgen gaan we meehelpen een paar rolstoelen te fixen en s middags komt er een aerobic (?) lerares die wat leuks komt laten zien. Uiteraard zal er ook wel weer gevoetbald worden en/of spelletjes gedaan worden. Altijd leuk.

Zoals ik al eerder zei, zoveel vrolijkheid ondanks hun beperkingen. Deze kids hebben mijn hart gestolen. Morgen laatste dag hier alweer.

Reacties

Reacties

Jan

Alweer een mooi verhaal blij dat jullie zo veel voor die kinderen betekenen

Anja

Xxx

geertje

fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en zoveel voor de kinderen kunnen betekenen elke dag is het weer spannend wat jullie gaan beleven Het is erg leuk dat wij het door de verhalen het mee mogen beleven De tijd gaat zo snel om

Anja

Ja klopt geertje. Nog maar een weekje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!