anjagoesafrica.reismee.nl

Dag 9 Murchinson National Park

Zoals ik al zei, heul vroeg opgestaan. Wel wat geslapen maar t was verrotte heet in de huisjes (primitief, maar prima als t niet zo heet was). Gelukkig stond er een ventilator dus hadden we nog iets verkoeling. Dachten we, na 10 minuten hadden we geen stroom meer. Hahaha tja dat kan gebeuren in de bush bush hè. Dan maar gewoon zweten.

Dus om half 7 stonden we met de bus voor de pond die ons naar de overkant zou brengen. Met nog aardig wat andere reizigers. Onderweg op de pond heeft Mozes het dak omhoog gedraaid zodat we een prachtig uitzicht zouden hebben op de wilde dieren en foto's kunnen maken. Wat een uitvinding! Ideaal. Eenmaal aan land (alleen de chauffeur mocht in de auto blijven zitten) zag ik dat er een baviaan (die met die rode kont weet je) op het dak sprong om binnen te komen en onze spullen te stelen. Haha gelukkig was Mozes voorbereid en heeft de baboon verjaagd. Poeh, hoera voor Mozes (als je hier ooit komt, hij werkt voor Grassrootz die safari's organiseerd, een aanrader). En daar rijden we, door het prachtige grote weidse landschap. Precies zoals je op tv ziet! Met rode zanderige en heeeele bobbelig weggetjes met veel kuilen en stenen. Wij staan uit het dak te kijken en te fotograferen (en worden soms wild heen en weer geslingerd maar dat mag de pret niet drukken). We zien vele prachtige dieren. Ik schiet veel foto's en er zitten een paar hele mooie bij. De dieren die we zien zijn, vele soorten empala's of bokken (met hele moeilijke namen, sorry), zwijnen, olifanten, nijlpaarden, leeuwen, buffels, giraffen, apekoppen en meer kan ik er even niet bedenken. Het is net of ik in National Geografic zit. Erg indrukwekkend! Na de tour rijden we weer terug naar Red Chili lodges voor een lunch. Daarna gaan we een boottocht maken over de Nijl (om nog meer dieren te spotten) en komen we vlak bij de watervallen uit (maar moeten we nog 1 uur klimmen om op de top te komen, in de hitte, ja je wilt wat hè )

Op de boot zien we nog een aantal dieren langs de kant en in het water (wij zitten op het bovendek) zoals veel nijlpaarden, krokodillen, olifanten, bokken, buffels. Jammer genoeg begint het hard te regenen en onweren zodat we naar het onderdek moeten. Scott wil even later toch nog naar het bovendek terug om een leuke foto te maken. Nou vooruit dan maar, nat ben ik toch al. Lachen, hele benedendek is vol en wij staan samen in de regen. Na een tijdje wordt het gewoon weer droog en heet. En staan we allemaal weer boven. We komen uiteindelijk bij de afstap plek aan en beginnen onze tocht naar boven, met onze gids. En heet dat het is en het lijkt wel een trail run zeg (maar we lopen niet hard natuurlijk) het is een heel gepuf en gezweet maar we schieten mooie foto's onderweg. Eenmaal boven een prachtig uitzicht van het wilde krachtige water. Poeh indrukwekkend hoor. Wat een mooie wereld hier!

Boven staat Mozes op ons te wachten en rijden we naar onze 2e slaapplaats. Boomu womans Group. Kleine kleien hutjes met rieten dak. Nog primitiever dan eerder maar erg leuk moet ik zeggen. Ik hou er wel van, het voelt ook niet goed om hier in een luxe oord te zitten met al die armoede hier. Ook weer geen internet en/of wifi. Lekker rustig dus.

De vrouwen in het dorp hebben voor ons gekookt. Heerlijk! Op het beestje in Scott zn eten na dan haha. Morgen weer vroeg opstaan. Kwart voor 7 bij het ontbijt. Dan gaan we naar de chimpansees zoeken in het Budongo Forrest. Ook spannend! Het was een zeer geslaagde dag!

Oant moarn!

Jan

Fijn om te lezen dat je het prima naar je zin hebt

Elvira

<3 mooi hoor, heel mooi. Lijkt me ook fantastisch om te doen! Jaloers hoor ghehe. Wat een indrukken doe je op!

Lucie

Fijn dat jullie zo genieten. Mooie verhalen ook.