anjagoesafrica.reismee.nl

Dag 8 Safari Rhino Sanctuary

Hallo allemaal. Daar zijn we weer. Terug van Safari en ik moet zeggen het was een fantastische ervaring! In 1 woord WAUW. Ik doe de dagen maar gewoon per dag anders wordt het nog een langer verhaal

Zaterdag de 25e moesten we vroeg opstaan want onze chauffeur Mozes zou ons om kwart voor 8 komen ophalen. Daarna zouden we Ilse ophalen. Zij komt uit België en doet hier ook vrijwilligerswerk. We hebben haar vorige week woensdag voor het eerst ontmoet toen we met de vrijwilligers uit eten gingen. Wij staan om kwart voor 8 gapend klaar, onze chauffeur is er maar de safari auto niet. Ook het geld voor de safari is er niet. Hij belt een paar uren (blijkt dat er een vergissing was met de datum van vertrek) en uiteindelijk vertrekken we om 10 uur naar Ilse. Jammer van de vertraging. Het programma wordt hierdoor aangepast maar dat maakt niet uit. Onderweg rijden we naar Rhino Sanctuary, oftewel langs het neushoorn park. Maar voordat we de stad uit zijn (erg druk) zijn we al minstens een uur verder. Pff en het is bloedje heet. Rond kwart voor 2 komen we bij het Rhino Park aan. We krijgen een Afrikaanse gids mee die ons verteld wat we moeten doen als de neushoorns agressief worden, just in case, you never know. We treffen het want op dit moment van de dag zijn ze niet erg actief, toch nog een meevaller want je wil zo'n tientonner niet achter je aan hebben haha. Je denkt dat ze sloom zijn vanwege hun gewicht maar niets is minder waar. Met 45 km per uur zijn ze een stuk sneller dan ik

Na niet al te lang lopen vinden we een groepje van 5 neushoorns. Vlak bij elkaar, bij/in de bosjes. Het blijkt dat 1 van de dames zwanger is (15 van de 16 maanden geloof ik) dus wie weet gaat ze wel bevallen waar we bij zijn (dat zou wat zijn zeg). 1 van de neushoorns staat in de bosjes. Volgens onze gids bijzonder want op dit tijdstip liggen ze allemaal te rusten. Ze noemen de beestjes witte neushoorns maar ze zijn grijs. Waarom dan witte neushoorn? Door een taal misverstand. Een Nederlander die de neushoorns ontdekte vond dat ze zo'n big smile hadden dus noemde ze wide Rhino's. Uiteindelijk is dat verward met White Rhino's. En is dit zo gebleven.

Na de neushoorns (ik had er iets meer van verwacht maar was nog steeds enthousiast over ons weekend) richting Red Chili waar we gingen overnachten. Uiteindelijk om 5 uur ergens lunch!! gegeten. Wauw, zo'n late lunch heb ik nog nooit gehad. Arme ik (en de rest). Wel een erg lekkere lunch. Fahita's ( soort opgerolde pannekoekjes) met gebakken smakelijke groente en guacemole en kaas. En een soort fijngesneden groen pepertje. Ja ik was voorzichtig maar ze waren me daar toch heet! Tranen sprongen me in de ogen. Dus gauw aan de kant geschoven.

Jammer genoeg kwamen we in het donker bij de tenten en lodges aan dus veel konden we niet zien. Om 9 uur nog even gegeten en gedronken (jaaaaa, een lekker wijntje!) en toen de hut in want morgenvroeg gaan we het Murchinson National park in, the big 5 zien! ( olifant, buffel, luipaard, leeuw en nijlpaard en nog veel meer natuurlijk) Heel vroeg klaarstaan, 6 uur in de ochtend anders is het te warm en gaan de dIeren slapen en zullen we ze niet zien. Ik heb er zin in! Spannend! Wordt vervolgd.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!