anjagoesafrica.reismee.nl

Dag 5 drop in center

Vannacht heeft t heel hard geregend en geonweerd. Het alarm van de auto's ging zelfs af. Vanmorgen regende het ook nog, maar niet echt veel. Omdat het ook bewolkt is vinden de Ugandezen het koud. Ik vind het prima. Lekker zo'n koelere dag tussendoor, met warme regen.

Ook vandaag weer een dagje Agape drop in center. Op de boda erheen. De wegen waren erg nat en glad. Tel dat bij de al slechte wegen op en je hebt in mijn ogen een glijbaan. Ik zat dan ook niet zo ontspannen achterop. Het is dat je wijdbeens op zo'n boda zit anders had ik met samengeknepen billen gezeten .

Naast de gebruikelijke routine heb ik met de jongens mikado gespeeld. Heel vaak met mijn eigen kids gedaan maar iets nieuws voor de jongens. Ze vonden het prachtig en waren zeer geconcentreerd bezig. Daarna engelse les. Ik heb Innocent geholpen. Was erg leuk. Sommige jongens hadden heel weinig of niet geslapen. Vanwege het slechte weer en anderen werden door de politie verjaagd. Dus die zaten te slapen. Vreselijk, dat was het eerste wat ik dacht vannacht, die arme kinderen.

Ook weer gevoetbald (domdom). Ik had nu mijn hardloopschoenen aan dus dat ging een stuk beter. Was niet zo verstandig eigenlijk (weer die ezel) maar ja ik vind het zo leuk met deze knapen. Mijn linker voet zo weinig mogelijk gebruikt dus dat ging redelijk. Ik wil sws nog scoren deze week haha. Was weer enorm zweterig want de zon begon weer te schijnen. Scott heeft goed contact met Jamil, 1 van de jongens. Ze hebben van pet/keppel gewisseld. Na de lunch gingen we weer naar het ICU guesthouse.

Het ging vandaag een stuk beter. Meer en leuker contact. Eigenlijk best jammer dat we hier maar een week zijn. Veel te kort, je wil zo graag iets voor hun betekenen.

Vanavond gaan we met een groep van 16 vrijwilligers uit eten naar een Italiaans restaurant. Zin in! Morgen een lange dag voor de boeg. 2 opvangcentra. Ben benieuwd.

Groeten vanuit Kampala.

Reacties

Reacties

Marcel

Ik denk dat jullie veel meer betekenen voor die jongens dan jullie zelf beseffen! Petje af hoor. En stiekem ook een beetje jaloers.
Dag 5 alweer...gaat snel hè.
Groetjes uut t kouwe en natte Liwadden

Jan

Trots op jullie????????????????

Elvira

Ja een week is dan zomaar om. Alsof je net de boel hebt leren kennen en dan mag je alweer terug naar huis. Net wanneer je echt contact hebt gelegd. Nou ze zullen jullie niet gauw vergeten, en zeker zo'n eigenwijze ezel niet!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!